"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Man kan stämpla på allt ...

Kategori: Stämpling

... bara det inte rör sig.  Och sedan jag började stämpla sommaren 2000 så har jag nog stämplat på det mesta. Just nu gillar jag att stämpla på gamla bokpapper. Jag har en gammal juridisk handbok från början av 1900-talet som jag tar sidor ur och använder som bakgrunder, att stansa blommor ur o s v. Pärmarna (jättefina, präglade) kommer jag att använda också så småningom, men det är många sidor kvar så det dröjer. Det lustiga med handboken innehållsmässigt är att mycket av det som står i den fortfarande gäller och ibland händer det att jag istället för att stämpla och måla kommer på mig själv med att sitta och läsa i stället. Yrkesskadad?!
 
Nu har jag i alla fall gjort ett par kort med boksidor som bakgrund:
 
 
Stämplar från InkyWings (fjäril), VivaLasVegaStamps (text) och Making Memories (tror jag, blomslingor). Textstämpeln stämplade jag två gånger, en gång med svart och en med orange och så klippte jag ut den oranga delen och monterade ovanpå den svarta texten.
 
 
Fågelstämpeln är från Dina Wakleys linje för Stampington. Jag har stämplat den direkt på boksidan och sedan dry brush-färglagt med akrylfärger. Texten är gjord av gamla rub ons från Making Memories, som jag hittade i gömmorna när jag letade efter något helt annat.
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2014-07-13 | 08:58:49
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Underbart Gunvor!
    Typsnittet på rub-onsen gillar jag :-D

  • Elwa säger:
    2014-07-14 | 10:43:37
    Bloggadress: http://verksta.blogspot.com

    Kul idé! Ska prova. Har inte stämplat mycket med akryl. Och boksidor finns! Jag tog reda på några sångböcker o läseböcker som skulle kastas på skolan.
    Förresten - så snygg din blogg är! Jag gillar den rena layouten.

Kommentera inlägget här: