"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Travel art journal

Kategori: "Altrat"

Inför semestern har jag funderat mycket på hur man kan lösa detta med att skapa och pyssla utan att släpa med sig hela förrådet. Jag tillbringar semestern lite här och var, några dagar "on the road", några dagar hor kompisar o s v och det är kul att kunna göra något kreativt när andan faller på även om jag inte är hemma. I Ronda Palazzaris blogg hittade jag inlägg om hur hon skapat bakgrunder i förväg i olika små art journals för att sedan använda på olika sätt när hon reser. Inspirerad av detta skaffade jag en liten anteckningsbok och efter att ha limmat ihop sidorna tre och tre (för att få tjockare ark) och grundat med gesso har jag tillbringat några kvällar med att måla, spraya och kladda. Tanken är att jag sedan ska kunna komplettera med stämplar, text m m som jag har med mig där jag befinner mig för stunden.
 
Här är några av de förberedda sidorna:
 
 
Gesso, spackel och stenciler, vit akrylfärg och Distress Stains
 
 
Dylusion inks
 
 
Bitar av boksidor, akrylfärg och bubbelplast
 
 
Mönstrat papper från Prima, Dylusion Ink och en stencil. Jag har inte bestämt mig för om jag ska limma ner hjärthalvorna mot mönsterpapperet eller om de ska få vara egna sidor.
 

KOMMENTARER:

  • Christina säger:
    2014-08-10 | 10:29:31

    Jätte-fint, skulle vara roligt att se en färdig sida också.

Kommentera inlägget här: