"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Fågel blå

Kategori: Stämpling

Ännu ett kort med hjälp av bakgrunder som jag gjort med gelli plate och arylfärger. Den här gången stämplade jag en bakgrund med vit akrylfärg, och på den andra stämplade jag en fågel och klippte ut. Ihopsatt och med ytterligare en stämpel (text) och lite blingstenar blev resultatet så här:
 
 
Stämplarna kommer från Stampers Anonymous (Tim Holtz collection) och Stampington (Dina Wakley line)
 
Fågeln är fäst med distanstejp, och för att få fågelns ben på kortet så stämplade jag en gång till direkt på kortet och monterade den urklippta fågeln ovanpå.
Den svarta linjen runt om ritade jag med en posca-penna.

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2014-05-01 | 10:37:06
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Så läckert! Blir det inte svårt att göra rent stämpeln efter att ha använt akrylfärgen?

  • Gunvor säger:
    2014-05-01 | 11:01:50
    Bloggadress: http://gunvors.blogg.se

    Nej Chruss, inte om man gör det på en gång och genom att skölja och - om det behövs - gnugga under rinnande vatten

Kommentera inlägget här: