"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Rosor, rosor, rosor

Kategori: "Altrat"

Jodå, jag har pysslat en del sen sist. Jag har bland annat deltagit i en swap i facebookgruppen Stämpelsnack på tema "vatten" men eftersom den inte är utswappad än väntar jag med att visa mina bidrag. 
 
Idag har jag i alla fall fördrivit en del tid i avvaktan på att vallokalerna ska stänga och rösträkningen ska börja med att göra pappersrosor. Med hjälp av en "dies" som heter Bitty Blossoms skär jag ut en bladspiral. Därefter inkar jag kanterna och trycker med baksidan av en pensel mot varje blad i spiralen för att bryta fibrerna och göra det enklare att forma rosen. Sedan är det bara att rulla ihop och forma bladen så att det ser ut som en ros, innan man fäster med lim. Lite pyssligt men kul.
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: