"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Mitt första egengjorda armband

Kategori: Diverse

Allt sedan jag var på Koma i början av året har jag varit sugen på att testa att göra armband. När dessutom fantastiskt multi-talanfulla Fanny började med macraméarmband blev suget ännu större, och nu fick jag äntligen lite tid över för att sätta mig ner och testa.
 
Mitt första armband blev ett s k "Irish wrap" med vaxad bomullstråd och träpärlor. Låspärlan är också i trä och kommer från ett gammalt köpearmband som gått sönder.
 
 
Tekniken är väldigt enkel, och går ut på att man låser fast varje pärla genom att fläta vaxtråden två gånger och liksom dra ihop till en knut.
 
Detta gav mersmak, och nästa projekt är att testa ett armband med dubbla makraméknutar.
Kommentera inlägget här: