"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Acrylic skins

Kategori: Mixed media

Tre av inspiratörerna i Creative Jumpstart visade hur man kan använda gel medium och färger för att skapa s k acrylic skins. Ett sätt har jag redan visat, och nu tänkte jag visa upp ytterlgare ett alster som jag gjort.
Denna gången var det Joe Rotella som visade hur man kunde göra skins med flera färger och sedan använda dem för dekorationer till hemmet. 
Jag valde några av mina favoritfärger och innan akrylfärgsblandningen började torka strödde jag över lite glitter. Det färdiga "sknnet" såg ut så här:
 
Three of the jump starters in Creative Jumpstart showed techniques where you create acrylic skins using acrylic pants and different kinds of gel medium. I've already shown the result from using one of the techniques. In the second skin technique video Joe Rotella demoed how to make skins with several colours and use them for home decorating.
I chose some of my favourite colours and before the skin started drying I sprinkeled som gold glitter over it all. When the skin had dried it looked like this:
 
 
Jag hade ingen vas eller liknande som jag kände för att dekorera med detta. I stället hittade jag ett armband i min "stash" och jag klippte små bitar ur "skinnet" och fäste i berlockerna med glossy accents. Ovanpå varje berlock la jag ett lager glossy accents som fick stelna. Resultatet blev detta:
 
I didn't have any household item that I wanted to decorate. But in my stash I found a bracelet, and I cut out small bits from the skin and glued to the bracelet using glossy accents. I also added glossy accents on top of every piece to make them look more like stones. And so,  ended up with this:
 
 
Närbild/close up:
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2015-02-02 | 08:24:34
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Ahm....DET var läckert!
    Och det är dina färger också :-D

  • Nathalie Kalbach säger:
    2015-02-02 | 16:12:52
    Bloggadress: http://nathaliesstudio.com

    this is cool what a great idea!!!! love it!

Kommentera inlägget här: