"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Art Journal-sidor

Kategori: Mixed media

 I Creative Jumpstart visar Nathalie Kalbach i två teknikvideor sin kreativa process när hon skapar i sin Art Journal. I den första delen skapar hon bakgrunder på två olika uppslag med olika medium och i den andra färdigställer hon sidorna med urklippta bilder ur tdningar, stenciler, färg med mera.
Jag har inte riktigt samma arbetssätt som hon och tycker dessutom att formatet är lite för stort för mig,men jag testade att jobba på hennes vis och i det större formatet vilket resulterade i två uppslag i min egen, ganska sällan använda Art Journal.
På det första uppslaget har jag två fåglar som jag hittade i två olika fototidningar som jag tänkt slänga:
 
Nathalie Kalbach has in two videos in Creative Jumpstart shared her work flow when creating in her Art Journal. In the first video last week she makes the backgrounds for two spreads and this week, in the second video, she shows how she finnishes up the spreads.
I don't have the same work flow as Nathalie and  also find the formate intimidatingly large but nevertheless I tried her way of creating and actually made two spreads in the Art Journal I so seldom use.
In the first spread I have two birds. I found these in a couple of old photo magazines that I was going to throw away:
 
 
Stämplar/Stamps: Stampendous/Nathalie Kalbach line och/and Lawn Fawn.
 
På det andra uppslaget använde jag sidorna där jag klippt ur fåglarna som stenciler och tillsammans med en prick-stencil (kom med ett av stämpelseten från Stampendous) gjorde jag ett par fåglar även på detta.
 
In the second spread I used the pages where I cut out the birds as stencils and with a dot stencil (came wth one of the stamp sets from Stampendous) on top I made a couple of birds here as well.
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: