"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Det måste regna ...

Kategori: Stämpling

Månadens tema i Creativicabloggen är "vatten" och att inspireras av en visa eller sång. I går bloggade jag mitt första alster för den här månaden - ett kort som jag inspirerats till av en låt av Peter LeMarc. Låten heter ”Mellan månen och mitt fönster” och en av raderna lyder ”Det måste regna för att något ska kunna gro”. Och visst är det så; utan en lagom blandning av sol, värme och regn blir det varken blommor på marken, bär på buskarna eller svamp i skogen. 
 
Stämplar: Whipper Snapper Design och Lawn Fawn

 

Bakgrunden gjorde jag genom att trycka en distressdyna mot akrylblocket jag använder till mina omonterade stämplar, spraya lite vatten och sedan trycka mot papperet (akvarellpapper). När det torkat stämplade jag blomman  och låttexten direkt på bakgrunden.  Blomman  stämplade jag dessutom ytterligare en gång på en boksida. 

Efter att ha stämplat allt (citatet tog en bra stund) stänkte jag lite med utspädd Dylusions ink över alltihopa för att få det att se ut som regnstänk. Medans det torkade klippte jag ut blomman och bladet som jag stämplat på boksidan och fäste urklippen med lim på blomman jag redan stämplat på kortet. Och till sist monterade jag det hela på en kortbas av blå cardstock.

Vill du lyssna på Peter Lemarcs vackra låt så finns den här.

 

 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-07-09 | 08:01:48

    Så fint!

Kommentera inlägget här: