"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Äntligen lite tid för pyssel!

Kategori: Mixed media

Den senaste tiden har det varit såååå mycket på både jobbet och privat att jag i stort sett inte orkat något annat på kvällarna än att fixa kvällsmat, plocka undan och göra det som absolut måste göras (typ betala räkningar, besiktiga bilen o s v). men med en "långhelg" så lovade jag mig själv att lämna allt jobb på jobbet och försöka få lite kreativ tid. Hittills har jag hunnit testa en för mig ny teknik vilket resulterade i ett kort:
 
Tekniken jag testade var Dyan Reaveleys "bleach out"-teknik som går ut på att färga in en bakgrund, stämpla ett motiv med vattenfast dyna och sedan lyfta bort bakgrundsfärgen med pensel och vatten och i stället färglägga de fälten. Hon använder Dylusion Inks för den tekniken, men eftersom jag inte har så många sådana (och ingen svart) så valde jag att avända Distress Inks i stället för bakgrunden och Distresspennor för färgläggningen. Precis som Dyan avslutade jag det hela med att fylla i konturer och doodla lite med en vit penna.
 
Dyans teknik kan du se här
 
Jag har också hunnit pyssla ihop lite pappersblommor som så småningom ska användas för ett par DT-alster i ett nytt uppdrag. Men mer om detta senare i månaden. Visar bara en bild från pysslandet så länge:
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2015-05-02 | 19:34:29
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Snyggt! Vilken vit penna är det du har? Mina funkar inte så bra, kanske för att jag har bråttom när jag kluddar....

  • Sara Strömberg säger:
    2015-05-03 | 07:01:48
    Bloggadress: http://enuffes.blogg.se/

    Så grymt läckert kort!

  • Sara Strömberg säger:
    2015-05-03 | 07:48:09
    Bloggadress: http://enuffes.blogg.se/

    Nu har jag kolla in hennes klipp och jag tycker ju att ditt kort blev ännu bättre!!!

Kommentera inlägget här: