"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Snöstjärnecanvas

Kategori: Mixed media

Favoritbutiken Pyssloteket hade för ett tag sedan en Cyber Crop, d v s en pysselträff fast på nätet. De hade ordnat med en massa kul utmaningar och jag hade hittat flera stycken som jag tänkte göra. Inte så mycket för att vinna något pris (det gör jag nästan aldrig eftersom min stil inte är så strömlinjeformad) som för att komma igång med skapandet igen. Men som så många gånger kom "livet" emellan: grymt mycket att göra på jobbet i kombination med de långa resorna till och från jobbet gjorde att jag var helt slut både på kvällarna och helgerna. Så i slutändan lyckades jag bara genomföra en enda utmaning: en mixed media canvas:
 
 
Fjärilsflickan kommer från Rubber Dance. I övrigt använde jag gesso, vit skrylfärg, Finnabairs snöflingepasta, glitter, micaflakes, pearlmaker, vitt papper, mönstrat papper, stämpel, akvarellfärg och wink of Stella-penna. Och som ni ser valde jag att vända på canvasen och dekorera baksidan för att få en liten nisch att sätta fjärilsflickan i.
 

KOMMENTARER:

  • Bibi säger:
    2016-12-28 | 20:26:32
    Bloggadress: http://www.rubberdance.com

    WOW, så flott denne er Gunvor! Helt nydelig laget, og en morsom idé - elsker teksten og kombinasjonen av snøkrystallene og sommerfugljenta :) Takk for at du brukte dette stemplet vårt på en så vakker og kreativ måte! ♥

Kommentera inlägget här: