"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Pysselträff med stämpelbästisen

Kategori: Stämpling

I helgen var jag hos stämpelbästisen Chruss och pysslade loss (mellan fika- och pratpauserna). Jag har inte stämplat och målat särskilt mycket sedan början av året och det har känts som att inspirationen försvunnit. Men med Chruss som "inspiratör" fick jag klart två kort och har dessutom några halvfärdiga med mig hem som jag hoppas få klara endera kvällen.
 
Tusen tack, finaste Chruss, för att jag fick komma! 
 
De två färdiga korten (dock utan text eftersom jag inte vet vad jag ska ha dem till än):
 
Stämplar: Viva LasVegaStamps och Beeswax Rubberstamps
Bakgrunden har jag gjort själv med en stencil och Distress ink samt en svart Posca-penna.
 
Stämpel: Lavinia Stamps (digital stämpel).
Bakgrunden har jag gjort själv med vattenfärg (Twinkling H2Os), stenciler och Dylusions paints samt en svart Posca-penna.
 
 

KOMMENTARER:

  • Gay säger:
    2016-07-27 | 16:57:27
    Bloggadress: http://mustavcoffee-craftymusings.blogspot.co.uk/

    Your cards are great, fresh and full of fun :D Gay

  • Emma Alexandersson säger:
    2016-08-07 | 21:23:06
    Bloggadress: http://https://markersnpens.se

    Hej,
    jag och två vänner har precis öppnat en liten online-butik för pennor och försöker nå ut till alla som gillar att teckna och måla.

    Vi har inte det största sortimentet än så länge men t ex just Posca-pennor vågar vi säga att just där har vi faktiskt Sveriges största sortiment och de bästa priserna. Var köper du dina pennor?

    Om du vill får du gärna lägga länka ordet Posca-pennor till vår butik som ett tips. Länka då gärna direkt till vår Posca avdelning så behöver inte dina följare leta.

    https://www.markersnpens.se/brand/uni-posca

    Ha en fortsatt trevlig sommar! Å om det är något som du saknar i vårt sortiment eller har svårt att hitta i andra butiker så tipsa oss gärna så ser vi om vi kan ta in det. Saktta men säkert hoppas vi på få lite snurr på vår lilla butik =)

    Med vänliga hälsningar
    Emma A, Markersnpens.se

  • Anne (Natasha) säger:
    2016-12-20 | 00:44:32

    Så underbara!
    ÄLSKAR stämpeln på det nedre kortet!
    Önskar jag kunde använda mig av digitala stämplar men kan inte skriva ut och vill inte måla på datorskärmen för att inte tala om hur svårt det vore att klippa ut den. Fast liiite glitterlim på skärmen kanske, det kan väl inte skada?! ;)

Kommentera inlägget här: