"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Första korten sedan i februari!

Kategori: Stämpling

Ska man ge bort presenter så behövs det kort också. Så härom kvällen gjorde jag bakgrunderna till sex kort och i går kväll gjorde jag fädigt korten genom att stämpla och färglägga och montera ihop. Och eftersom korten lgger inuti presentpåsarna tillsammans med presenten så tycker i alla fall inte jag att de måste matcha påsarna. Det hade ju dessutom varit lite svårt eftersom papperena var uråldriga och jag bara hade ett av varje av dem som jag gjorde påsarna av.
 
Så här blev korten (samma tema men några olika motiv):
Stämplar: VivaLasVegaStamps och Penny Black
 
Bakgrunden har jag gjort med en stencil och Distress Ink (Dried Marigold): först så färgade jag in hela bakgrunden (utan stencil) med ett tunnt lager Dried Marigold. Sedan la jag på stencilen och tryckte ner rejält med samma färg i mellanrummen tills jag var nöjd med resultatet. Jag avslutade sedan med ett par "highlights" på varje ark med BarnDoor innan jag tog bort stencilen.
 
Motiven är färglagda med Distress Markers. Två av motiven har vingar och de penslade jag med Rangers Distress Collage Medium Crazing som enligt uppgift skulle krackelera när det torkade. Det gjorde det, om man tittar nära, nära, nära ... Så lite besviken är jag kanske på den, men den ska få en ny chans på en större yta vid tillfälle.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2016-07-01 | 08:36:24
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Så snyggt! Att highlightavarju både snyggt, fiffigt och ett bra tips!

Kommentera inlägget här: