"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Ett uppslag i min art journal

Kategori: Mixed media

Jag har en art journal som blir liggande ganska länge mellan varven. Jag använder den inte som en konstnärlig dagbok utan mer som ett ställe där jag sätter in alster där jag testat något nytt (en ny stämpel, en teknik, nya färger etc) men där jag av någon anledning inte valt att göra ett kort av det. Nu har den emellertid fått påfyllning med ett uppslag som jag gjort under CJS, inspirerat av  Rachel Greig. Visst hade det lika gärna kunnat bli två kort av detta, men jag kände att sidorna hörde ihop och skulle sitta tillsammans så därför åkte de in i min art journal i stället.
 
Stämplar: Stampers Anonymous (Tim Holtz linje) och Indigo Blue
 
Den största aha-upplevelsen från Rachels tutorial var att ett collage av små bitar papper är ett enkelt sätt att "döda" en vit sida eller ett vitt uppslag, Jag tycker alltid att det är svårt att börja och kan sitta och stirra på det vita papperet eller kortbasen och sakna idéer, men att börja med att riva smålappar och klistra fast gjorde verkligen att jag kom igång.
 
Förutom papper och stämplar har jag även använt akrylfärg, distressdyna, stenciler, wellpapp, en lätt brunfärgad gel medium och en clip art bild-
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Ingelala säger:
    2017-01-31 | 23:50:08

    Art journal låter fantastiskt roligt och kreativt. Saknar den tiden.

  • Cath säger:
    2017-02-01 | 09:08:30

    I love this, it all ties together so well.

  • Nathalie säger:
    2017-02-03 | 16:16:08
    Bloggadress: http://nathaliesstudio.com

    Love this Gunvor!

Kommentera inlägget här: