"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Ting tar tid

Kategori: Mixed media, Stämpling

Vissa projekt blir liggande, ibland av tidsbrist, ibland för att jag fastnar och inte riktigt ser hur jag ska gå vidare. I det här fallet var det nog mest det senare. Jag började på det under Creative Jumpstart i januari, inspirerad av  Birgit Koopsens lektion. Men efter att ha gjort bakgrunden och klippt till alla delar slog det tvärstopp. Jag har tagit fram delarna flera gånger sedan i januari och suttit och tittat på dem för att sedan packa ner alltihop i projektpåsen igen. 
 
Härom kvällen lossnade det emellertid, och jag kunde göra klart mitt lilla (5 x 5 cm) mini-album:
 
 
 
Fram- och baksidorna ser ut så här:
 
 
 
 
Bakgrunden är gjord med akrylfärg som jag sedan skurit upp i bitar som är 5  5 cm och stämplat på. Ryggen är en del av en gammal kartong. Fotografierna kommer från Tim Holtz. Det var de jag blev inspirerad av och som gjorde att temat blev "girl power".
 
Sidorna inuti albumet:
 
 
 
 
Texterna är från Tim Holtz' "Small talk". 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2018-04-19 | 05:40:37

    WOW!

Kommentera inlägget här: