"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Ett "yoga"-kort

Kategori: Mixed media

I Carolyn Dubes video i Creative Jumpstart  utmanade hon oss att skapa med
  • våra favoritfärger
  • skräp
  • något vi inte kan kontrollera
Hon skapade ett art journal-uppslag men jag valde det mindre formatet (det jag trivs bäst med) och gjorde ett kort  genom att använda
  • distresser (och lite akrylfärg)
  • etiketter från tepåsar
  • vatten
Resultatet blev ett yoga-inspirerat kort:
 
 
Stämplar från Rubberdance och Lavinia Stamps
 
Bakgrunden har jag gjort med distresser och vatten, och när det torkat använde jag en stencil tillsammans med först distresserna och sedan vit skrylfärg. Älvan är målad med samma distresser som jag använde till bakgrunden och sedan sprayade jag en aning (nåja)  vatten för att få det att flyta ut. Och det gjorde det, så när allt torkat fyllde jag i lite på några ställen med Wink of Stellas guldpenna. Det är det som Carolyn Dube brukar kalla ett O.O.P.S - Outstanding Opportunity Presenting Suddenly!
Citatlapparna är alltså etiketter från tepåsar (Yoga tea) som jag sparat  i en "bra-att-ha-burk". Nu kom några till användning, och jag ska fundera på vad jag kan använda resten till.
Kommentera inlägget här: