"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

En kreativ utmaning

Kategori: Mixed media

... har jag gett mig in på. Jag har påbörjat en "Permission to play" - en gratis on line-kurs med olika mixed media-tekniker som Carolyn Dube har och därigenom utmanat mig själv att göra något kreativt varje dag. 
 
Kursen består av ett antal lektioner och tanken är att slutresultatet ska bli en art journal . Eller i mitt fall två (eventuellt tre) i olika storlek. Sidorna har jag nämligen skurit ut ur en kartong av wellpapp, och när sidorna till den första var klar hade jag wellpapp över till en mindre och en mini-variant. 
 
Just nu jobbar jag emellertid med två uppsättningar sidor, och har hunnit med två lektioner.
 
I den första lektionen gjorde jag grunderna på sidorna. När jag var klar såg de ut så här.
 
Den stora:
 
 
 
Den mindre:
 
 
 
Förutom wellpappen har jag använt gesso, sidor ur en gammal SAOL, decoupagelim och mönstrade papper ur mina gömmor. Jag använder väldigt sällan mönstrade papper numera så de har legat i gömmorna i evigheter och det kändes bra att minska lagret något.
 
I den andra lektionen inspirerades vi till att hitta/se mönster eller figurer och ta fram dem genom att måla bakgrunden med akrylfärg. 
 
Nu ser några av sidorna ut så här.
 
Den stora:
 
 
Den mindre:
 
 
Nu väntar jag på nästa lektion. Det ska bli spännande att se hur vi ska utveckla våra sidor i nästa steg.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2018-07-27 | 07:37:04
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Häftigt! Ska bli spännande att se resten!
    Blir det inte lite mjukt på wellpappen när du tillför gesso etc?

  • Gunvor säger:
    2018-08-01 | 23:00:27
    Bloggadress: http://gunvors.blogg.se

    Nej, det blir inte mjukt om man inte lägger på ett tjockt lager

Kommentera inlägget här: